Teufel Aureol Fidelity

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Teufel Aureol Fidelity op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Wishmaker 10-12-2015
Geschreven voor: Teufel Aureol Fidelity

Deze 2 jaar geleden gekregen en sporadisch gebruikt omdat ze te duur zijn om te gebruiken tijdens het sporten etc.
Geluid tot vorige week super nu is rechter luidspreker zachter gaan spelen wat voor deze set wel erg snel is. goedkopere samsung of apple in ear speakers gaan langer mee.
Service is na indien van de klacht waardeloos geen garantie op deze set omdat hij "gratis" was om te comepseren voor een prijsverlaging van mijn LT3 set.

Conclusie niet kopen ook al is de sound eerst super maar dat hebben andere sets ook.

bvds 22-11-2014
Geschreven voor: Teufel Aureol Fidelity

Deze oortjes zijn mijn eerste in-ears en ik gebruik ze voor op de fiets en eventueel hard lopen (heb ook een Beyerdynamic on-ear). Altijd terughoudend geweest voor in-ears vanwege het niet mee krijgen van omgevingsgeluid in het verkeer (vandaar de on-ears). Dat blijf ik bij in-ears maar zozo vinden. De geluidskwaliteit vind ik heel goed; wat ik luister? Vooral (indie)rock, klassiek en orgel. Alle muzieksoorten komen goed uit de verf. Ik heb voor de klassieke muziek flac bestanden er op staan en voor de rock/pop mp op 320. Het stereobeeld is goed, de ruimtelijkheid ook mooi. De bas is prima want niet te nadrukkelijk aanwezig. Lage tonen bij orgelmuziek of een vette bas en drum worden goed weergegeven. De oortjes zitten redelijk goed maar af en toe moet ik ze wel in mijn oor duwen, van de week met handschoenen op de fiets is dat onhandig. Maar vaak komt dit doordat de kabel te strak naar de mp3 speler leidt, dus geef ik de kabel iets meer ruimte van onder mijn jas vandaan. Dan gaat het eigenlijk gewoon goed. Hard lopen heb ik nog niet uitgeprobeerd met deze Teufels. De kabel zou minder in de war moeten raken, eerlijk gezegd heb ik dat nog niet goed gemerkt, wel ziet de kabel er chique uit. Ik berg de oortjes vaak op in het bijgeleverde doosje en wikkel ze dan op om mijn hand. Dan past het er redelijk in terug. Ik kan niet beoordelen hoe de geluidskwaliteit is t.o.v. duurdere merken, ik kan ze alleen vergelijken met de oortjes van de kids in mijn gezin en dan steken deze er met kop en schouders bovenuit.

nelsch 25-03-2014
Geschreven voor: Teufel Aureol Fidelity

zelden zulke slechte in-ears gehad en dat zijn er zeer veel geweest van 20euro creatives tot shure se310. Ze zitten niet fijn, met alle soorten schuimpjes die ze erbij leveren niet. De draad ziet er fancy uit maar als je hem niet opbergt in het tasje zit deze bizar snel in de knoop. Qua duurzaamheid, ik kan alleen maar kijken tot nu toe, en er zitten al slijtage sporen op de jack connector en heb het idee dat het gebruikte ijzer bij de oortjes zelf niet van hoge kwaliteit is.

dan het aller aller belangrijkste natuurlijk, de geluidskwaliteit. Hierbij heb ik van alles geluisterd van piano, naar pop, rock, metal, house, electro, tek, hardcore en frenchcore, ja tot zelfs de Nederlandse feestmuziek als in django wagner. hierbij is het toch wel duidelijk dat het hoog en midden zeer gedetailleerd is maar het complete body mist door het missen van laag. Dit voor oortjes van 100 euro van een 100% hifi merk is voor mij onacceptabel en raad dan ook af om deze te kopen.

Officiele reactie van Teufel Audio 26-03-2014

Hallo nelsch,

Jammer te lezen dat je ontevreden bent over onze Aureol Fidelity. Weet dat je al onze producten 8 weken kunt testen / uitproberen. Bij ontevredenheid neem je binnen die 8 weken contact op met onze Nederlandssprekende klantenservice via service@teufelaudio.nl of bel met gratis nummer 020-8083195. We nemen dan de koptelefoon retour en we storten je het geld terug.

Milann 26-11-2013
Geschreven voor: Teufel Aureol Fidelity

Op zich prima oortjes, zeker qua geluidskwaliteit! De dopjes leveren een goede diepe bass, wat zeker met elektronische muziek een pré is. Daarnaast is het geuidsdetail van de dopjes goed waardoor vele soorten genres goed zijn om aan te horen.

Helaas heeft bij mij na een paar maanden gebruik een deel van een van de oortjes losgelaten (lijm is losgelaten) waardoor ik de binnenkant van de dopjes kon bekijken. Irritant omdat de oortjes daardoor onbruikbaar worden omdat ze bij het in en uit je oorhalen de twee delen slechts nog verbonden worden door een aantal draadjes in het oortje zelf.

Het design van de oortjes is verder prima, alleen vind ik de kabel wat goedkoop ogen. Echter moet hier wel bij gezegd worden dat de kabel niet snel vervelend in de knoop raakt en dat ik geen last heb van kabelbreuken. Meestal heb ik oortjes waarbij er binnen 4 a 5 maanden kabelbreuken optreden (prijsklasse van de oortjes is vergelijkbaar met die van de Teufel-dopjes).

Het draagcomfort krijgt een 7 omdat de bijgeleverde rubber dopjes geen van allen een goede pasvorm hadden. Gelukkig heb ik een aardige verzameling van deze rubberen dopjes opgebouwd in de afgelopen jaren waardoor het relatief eenvoudig was om het draagcomfort van de dopjes te vergroten.

marioglenn 06-11-2013
Geschreven voor: Teufel Aureol Fidelity

ik heb de teufel aureol fidelity nu een maand of 5. ik moet zeggen dat ze lekker in mijn oor zitten .maar vooral het geluid is echt super goed .een goed vol geluid zit er in.
ik heb wel een keer het staafje afgebroken waar de kabel doorheen gaat. heb het terug gestuurd naar teufel. en na een week een splinter nieuwe gekregen .wat een goede service van teufel.

rschpbwr 11-06-2013
Geschreven voor: Teufel Aureol Fidelity

Toen ik jaar geleden opzoek was naar een nieuwe koptelefoon, wees een collega mij op de website van Teufel. Ik had nog nooit een in-ear gedragen, maar met grote hoeveelheid pasvormen en de garantie dat je hem binnen 8 weken terug kon sturen was ik al snel overtuigd.

Bij ontvangt direct de verschillende pasvormen geprobeerd voor het best comfort en geluidservaring. Dit bleek toch lastiger en pas na een week had ik de juiste gevonden. Verder alleen maar voordelen! Het geluid is super met een goede bas en mooie hoge volle tonen. Het maakt dan ook niet uit naar wat voor muziek je luistert. De draadjes raken wel eens in de war, maar nooit in de knoop. In tegenstelling tot andere merken. Ik heb deze koptelefoon dan ook dagelijks in gebruik. Nu een jaar later zien ze er nog net zo mooi en netjes uit dan toen ik ze kocht. Dit komt ook mede door het handige opberg tasje wat je erbij krijgt.
Voor iedereen die wat nieuws zoekt en bereid is wat meer geld uit te geven is deze in-ear een absolute aanrader!

Anoniem 15-02-2013
Geschreven voor: Teufel Aureol Fidelity

Het ligt met Teufel en mij wat lastig. Gedreven door vele geweldige recensies op internet heb ik, na de Concept B 200 USB ook deze In-Ear Aureol® Fidelity's gekocht en geretourneerd. Geluid is een beetje gelijk aan hoe Teufel produkten eruit zien. Gelikt, strak, zeer mooi,geweldige specs, maar wat ik mis bij het teufel geluid is warmte, diepte een ziel het leeft te weinig bij mij. Zal beslist aan mij liggen maar ik zal om deze reden geen Teufel meer aanschaffen. Wat geweldig is, is dat je op je gemak 8 weken alles kan beluisteren.De in-ear wederom zien er zeer degelijk en strak uit. Het geluid is nogmaals erg goed maar het draagcomfort vond ik een reden om dit setje retour te sturen, want dat vond ik absoluut niet goed, van alle meegeleverde oordopjes was er niet een bij die bij mij goed zaten, maar ook dat kan aan mijn oren liggen uiteraard. Misschien is de Aureol Real een optie. Een pluim op de hoed van Teufel voor de klantvriendelijkheid, want deze is van oerdegelijke Duitse klasse.

Concept B 200 USB

erisdaarnogonraadsire 09-01-2013
Geschreven voor: Teufel Aureol Fidelity

Wat maakt een goede in-ear voor mij een uitstekende in-ear ? Wel, op de allereerste plaats uiteraarde de geluidskwaliteit en vlak daarna het draagcomfort.
Reeds enkele jaren geniet ik van een eenvoudig Sennheiser in-eartje dat me steeds goede diensten verschaft en absoluut waar biedt voor z'n geld. Wel even bij vermelden dat ik 90% van de tijd luister naar luisterboeken en de overige 10% naar muziek en film.
Dagelijks doe ik een wandeling van min. 30 min (om medische redenen) en draag dan steeds een in-eartje. Daarom is draagcomfort een erg belangrijke factor. Enerzijds schermt deze Teufel het omgevingsgeluid geweldig goed af (beter dan Sennheiser) en anderzijds kan het niet anders dan goed te zitten door de ruime hoeveelheid meegeleverde extra maatdopjes.
De geluidskwaliteit is ronduit subliem. Strak laag, mooi aanwezig midden en knisperhelder hoog. Heerlijk om zo van muziek te genieten. Wel een nadeel, niet zozeer van Teufel, wel van de bron van waaruit de muziek gespeeld wordt. Die dient goed te zijn. Minder kwaliteitsvolle MP3's vallen absoluut door de mand. Bij klassiek hoor je duidelijk omslaan van pagina's van partituren. Mindere kwaliteit en je hoort gegarandeerd wat ruis.
Deze uitmuntende kwaliteit maakt ook dat het luisteren met deze oortjes niet vermoeiend wordt. Nu ja, een schelpoortelefoon blijft wel nog minder vermoeiend door de letterlijk meer transparante omgeving op het hoofd.
Inzake duurzaamheid : heb ze wel al een keertje geretourneerd. Er was een heel klein slecht contactje tussen kabeleinde en kabelvoetje met plug. Omruiling is fantastisch. Zo zou het altijd moeten zijn.

Ik weet echt niet of er voor dit geld betere te vinden zijn. Wat mij betreft een absolute aanrader.

julstar12 11-12-2012
Geschreven voor: Teufel Aureol Fidelity

Was op zoek naar een stevige/robuuste in-ear set waarbij ik ook kon rekenen op een verbluffende gebalanceerde muziek prestatie. En die heb ik helemaal gevonden met deze set. Ben werkelijk verrast met het prachtige natuurlijk geluid dat deze oortjes voorbrengen. Wellicht voert de bas af en toe de boventoon, maar over het algemeen is de set geschikt voor vrijwel elke muziekstijl. De prijs is naar mijn idee meer dan eerlijk. 100 euro mag dan wel een flink bedrag lijken, maar je krijgt er een set voor met het geluid van sets boven de 150 euro. De bouwkwaliteit is ook goed vanwege het gebruik van aluminium. Ik zou 'm dus zeker aanraden aan iedereen die nog twijfelt om voor deze teufel te kiezen!

cmohlsen 15-08-2012
Geschreven voor: Teufel Aureol Fidelity

In mijn zoektocht naar een goede koptelefoon voor mee op vakantie, stuite ik bij toeval op de Teufel Aureol Fidelity. Dit kwam waarschijnlijk omdat ik bij het merk Teufel niet direct aan koptelefoons denk, maar meer aan homecinema speakers. Toch was mijn interesse gewekt vanwege de fantastische vormgeving. Na een aantal lovende recenties op het internet gelezen te hebben, heb ik de knoop doorgehakt en een paar aangeschaft. Ik kan zeggen dat ze net zo mooi klinken als dat ze er uit zien. De bas is lekker laag en droog, maar niet zo aanwezig en vermoeiend als bij de Monster Beats. Midden en hoog zijn heerlijk helder en ruimtelijk zonder schel te worden. Ook met hoog volume blijft alles kraak helder en zuiver. Dan nog het uiterlijk. De dopjes zelf zijn uitgevoerd in titanium kleur met op de achterkant het logootje van Teufel in het zilver. De kabeltjes zijn van kunststof maar zien er uit alsof ze van staaldraad gevlochten zijn. Dit kunstof is lekker stug zodat het niet makkelijk in de knoop zal raken. Ik kan iedereen die op zoek is naar een in-ear koptelefoon van audiofiele kwaliteit de Teufel aanraden.